» Ridtravarriks 2013 - dressyr!

Efter lite längre tid än vad jag planerat kom vi tillslut fram till Skogslotten i Norrköping, jag tog en specialväg och åkte 4-5 mil längre än vad jag behövde - haha! Som tur var så var jag ute i väldigt god tid så jag kände mig aldrig stressad. Vi var framme strax efter 11 och hann lasta ur alla saker i lugn och ro och kolla lite på dressyren innan det var min tur att sadla.
 
På framridningen var han lite tjafsig och stretig som han varit den senaste tiden. Dock fick jag loss honom ganska bra efter en stund, det var en bit kvar men som det gått de senaste gångerna jag ridit dressyr så är jag nöjd. Inne på banan var han stundtals jättefin, men han blir ju lite valpig och vinglig. Dock tyckte jag att han inte trängde sig så mycket inåt på volterna som han brukar vilket ju är bra! De stora missarna var att han inte stod still i halterna, annars var det det bästa dressyrprogrammet vi gjort hitills. Vi skrapade ihop 52% lite drygt vilket jag är supernöjd med - har tidigare ridit på som bäst 47% med honom. Vi var ju inte med och tampades i toppen men det hade jag aldrig förväntat mig heller, han gjorde sitt bästa program någonsin och kändes mycket bättre än vad han gjort hemma på senaste tiden. Jag är supernöjd med Trisses dressyr!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback