» Dålig uppdatering

Har inte ens orkat starta datorn nu på ett par dagar, så därför har uppdateringen här blivit lidande. Iallafall, igår jobbade jag mellan 7-12 och åkte efter det ut till stallet och red på Trisse. Vi red bort till klättergropen och han skötte sig hur bra som helst! Hoppade upp utanför stallet och red direkt över kjula-rakan (med planen att hoppa av så fort han visade en tendens till att börja krångla). Det behövdes inte, han gick så snällt så!

Klättrade iallafall en massa i backarna och sedan galopperade vi inne i skogen, så härligt! Han gör hur fina galoppfattningar som helst, det känns så himla lätt! Nu får han gå naken ute i hagen och hoppas att det får förbli så, nu har vi så himla varmt på dagarna så ett täcke på honom blir alldeles för varmt :-) Hoppas värmen håller i sig!

Idag var ju planen att longera honom men då jag inte fått hem grejor för det än så tänkte jag hoppa lite studs. Longerar eventuellt på lördag om grejorna har hunnit komma då :-)

Just ja! Jag ska på lägenhetsvisning den 26'e maj! :-D Hade tänkt åka till Ekeby och blåbärshoppa med Trisse den dagen, men jag får hoppa över det :-) Såg att det var en tävling i Näshulta den 19'e istället, åker nog på den istället om jag inte får jobba (är preliminärt ledig den dagen). Vore bra om jag fick komma iväg en gång till innan rikset tänkte jag :-)

Ska skicka iväg ett par mejl snart, och ta reda på ordernr till bootsen jag beställde för 100 år sedan. Glömde fixa det igår!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback