» Förbannade regn

Efter en otursfylld dag såg jag fram emot att få rida i skogen på Trisse och bara koppla bort allting... Men som vanligt blir det inte som man tänkt sig...

När Trisse var färdigsadlad och jag precis skulle gå ut från stallet började det regna. Och inte så lite heller, det stod som spön i backen och mer därtill. Tänkte att jag väntar ut det så jag väntade i en kvart, det gav sig inte. Tänkte då att jag får bita i det sura äpplet och ge mig ut ändå, det avtar väl snart tänkte jag. Hann bara ut genom stalldörren så var Trisse och jag genomblöta, han dansade runt och vände rumpan mot det piskande regnet och försökte gå in i stallet igen.

Jag lät honom göra detta, jag vet precis hur det hade slutat annars. Vi hade nog inte kommit långt innan han skulle ha börjat krångla och då känns det bara onödigt. Så jag sadlade av, gav han mat och så fick han ett regntäcke på sig.

Jag släppte ut honom och åkte hem, det var fasiken inte lätt att köra bil kan jag säga! Såg ingenting fastän vindrutetorkarna gick på högsta fart, då kan ni förstå att det regnade rätt ordentligt! Imorgon gör jag ett nytt försök, bara jag överlever min jobb-dag (såg min besökslista och det kan bli spännande kan jag tala om). Nej, nu sova och sen en ny dag imorgon :)

Bjuppar på en gammal bild, jag i ett nötskal:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback