» Förlåt!

Verkligen sämst uppdatering! Har verkligen, verkligen haft fullt upp. Iallafall, ska skriva om de senaste dagarna:

Torsdag:
Jag var ledig. Åkte till stallet på eftermiddagen och hoppade lite studs med Trisse från båda hållen. Gick mycket bra! Det blev bara två-studs då jag inte orkade bygga på något mer. Nästa gång ska jag hoppa 3-studs, jättenyttigt och stärkande för Trisse! På kvällen var jag iväg till en kompis och kollade på Human Centipede. Sjukaste filmen jag någonsin sett!

Fredag:
Jag åkte ut tidigt på morgonen och red ut på Trisse :-) Vi var på besök i diket idag men kunde sedan fortsätta utan fler missöden. Han var dock riktigt, riktigt pigg! Jobbade sedan 14-21.

Lördag:
Jobbade 7-14. Gasade sedan ut mot stallet och provade nya longeringsgrejorna på Trisse (gjorden var alldeles för stor). Provade longera honom lätt inspänd men fick ta bort inspänningarna ganska snart då longeringsgjorden gled bakåt och drog i inspänningarna. Trisse var väldigt lat och tränger inåt mot mig i högervarvet, han bryr sig inte om att jag viftar med den 2m långa pisken som en galning (SJÄLVKLART rör pisken aldrig honom men den låter ju rätt mycket när den viner i luften). Ska bli spännande att se om jag kan få honom i vänster galopp på lina när han är så lat ;-) Gjorde nya hål i longeringsgjorden iallafall så nu ska den nog sitta bättre!

På kvällen var jag och bowlade med en kille jag snackat lite med :-) Var verkligen jätteroligt även om jag fick storstryk i bowlingen :-)

Söndag:
Jobbade 7-14. Åkte direkt på möte med ridtravarföreningens styrelse och vi var inte färdiga förrän 16.30. Planen var att rida Trisse men huvudvärken kom smygande redan efter lunchen på jobbet. På mötet började det bli jobbigt och efter det nästan outhärdligt. Bestämde mig då för att inte rida om det inte blev bättre, vilket det inte blev. Gav Trisse mat istället och borstade honom och myste i hagen. Han var jättegosig idag, tryckte in huvudet under min arm och blundade - så jag kliade honom i pannen med andra handen jättelänge :-) Älskar den hästen!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback