» Tisdag, onsdag och torsdag

I tisdags red jag ju ut i alla gångarter, provade även att rygga herrn på kommando vilket slutade med att vi hamnade i diket, haha orkar inte!!! Han är så rolig ibland ;) Fortsatte iallafall ridturen utan fler missöden, hoppade vårt vanliga hinder i skogen och han landade i vänster-galopp, duktig kille!

Igår, onsdag, tränade jag lite TRAB i regnet. Visade honom för hand först (som man gör på tävling) i skritt och trav, hoppade upp och red till ridbanan. Hade lagt ut en presenning som vi gick över utan problem (han var lite tveksam och ryckte till vid det första steget på den, men inga problem!). Att han var lite tveksam gör inget, för när jag smackade på så gjorde han som jag bad och gick över. Han kastade sig inte eller något! Har sett hästar som ens vägrar gå i närheten av presenningar och han stannade knappt till ens, supercool är han! Är han lika cool på rikset så tror jag att han kan komma bra till :) Vi tränade även på att vända i trångt utrymme och rygga (vilket vi ska träna lite mer på, han har lite problem att backa rakt).

Idag mötte vi upp Daniela och red bort till gamla grusgropen där vi brukar klättra och byggde upp lite hinder. Trisse var pigg! Fortsatte efter stigens slut en gång rätt in i skogen i full galopp för jag fick inte stopp på honom! Var väl en 600m sträcka där vi satt upp 4 hinder, jättenyttigt för Trisse också att det var i skogen så han måste hålla koll på fötterna :-) Han var löddrig mellan bakbenen på slutet vilket är ett mycket gott tecken!

Idag fick han även nya skor, så åkte till stallet innan jobbet och tog in Trisse samt lade fram pengar till Roger. Hittade Trisse sovandes i hagen, tyckte tom jag hörde en liten snark ;-) Han vaknade till när jag kom nära, sen var han tyvärr tvungen att resa på sig :-( Sötehäst <3



har du någon idé kring det där med att rygga rakt? Vi får inte till det heller, haha.. :(

2013-05-31 // 05:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback