» Uteritt

Flyttade om lite i planeringen som vanligt, skippade klättringen idag och red ut istället :-) Trisse var inte på sitt bästa humör idag kan jag ju säga. Först skulle han inte gå från stallet, men efter att ha backat i typ 10m så kom han på andra tankar och gick så snällt genom skogen. Sedan skulle vi över kjula-rakan vilket gick bra den första halvan. Han skulle sedan stanna och kolla på något (mitt i vägen) men jag fick fram honom och över på andra sidan vägen.

Där fick han syn på någonting igen och stannade för att titta. När jag gick på med skänkeln började han backa ut mot vägen, skulle precis till och kasta mig av innan han bestämde sig för att gå igen. Skithäst! Efter att vi hade galopperat i skogen så tyckte han att vi skulle ta en annan väg än vad jag tyckte, så vi backade in i skogen igen. Haha, han har en bra backnings-teknik den där hästen ;-) Tur att han är så söt! Lite tålamodsprövande bara :-)

Han var helt sjukt pigg idag, jag har ont i armarna nu kan jag säga. Vi skulle trava upp för en svag uppförsbacke men Trisse skulle prompt galoppera. Men vad han galopperade sen! Riktigt, riktigt bra galopp har han - speciellt de stunder han faktiskt håller ihop sin kropp (som han ju gjorde idag!)

Här kommer ett smakprov från tisdagens springande på ridbanan - resten kommer imorgon!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback